top of page
Search
  • Writer's pictureshelas roni

חשיבות בוחן תנועה - כדאי שתדעו

Updated: Feb 3, 2019

חשיבותו של בוחן/חוקר תנועה אזרחי בעת מעורבות בתאונת דרכים

היכולת לשחזר את התאונה

בישראל פועלים מומחים מסוגים שונים שכל אחד מהם מציג ידע רב בתחום עיסוק מסוים. לכן, גם כשאנו מדברים על תאונות דרכים עלינו לדעת שיש אנשים שהוכשרו ברמה הנדרשת על מנת להציג את הסיבות לתאונות שונות שנגרמו בכבישי הארץ. כך, איש מקצוע כמו בוחן/חוקר תנועה אזרחי יכול להגיע למקום שבו התרחשה תאונת דרכים מסוג נזק בלבד/קלה/קשה/הרוגים ולהציג בתוך פרק זמן קצר את הסיבות שגרמו לה.

הרעיון הוא לנסות ולשחזר את תאונת הדרכים. זאת מאחר וכך עולה התמונה המדויקת של סיבות התאונה. בדיקה קפדנית של השטח בו התרחשה התאונה, חישובים פיסיקליים שונים, בדיקה של הרכבים שהיו מעורבים בתאונה, ועוד התייחסויות לנתונים רלוונטיים כגון: זיהוי ממצאים מהתאונה (סימני צמיגים, רסיסי זכוכיות ושברים מכלי הרכב, נוזלים), הנצחת ראיות (שיפועים, מהמורות בכביש), בחינת שדה ראיה ואפשרות למצוא עצמים מסתירים כגון צמחיה שיוסרו מאוחר יותר,הנצחת הזירה לפני שמתבצעים שינויים (צביעה של סימונים מחדש, הצבת תמרורים), יביאו את הבוחן/חוקר להגשת חוות דעת מסודרת הכוללת את הגורמים לתאונה שהתרחשה.



בוחן איכותי שמכיר היטב את חוקי התעבורה, את התקנות הרלוונטיות, את הנהלים שקשורים לענף הרכב, ואת ההנחיות שלמד במהלך הכשרתו, הוא אדם המסוגל להציג תמונה מאוד מדויקת לגבי כמעט כל תאונה.


הידע המקצועי בא לידי ביטוי בעוד צורות

אם אנו מדברים על יכולת ניתוח, הרי שהיא יכולה להועיל לא רק לחברות ביטוח. שירותיו של בחן/חוקר מומחה בעל הסמכה יכולים גם להיות מוצגים בפני עוד גורמים אחרים שיכולים להפיק את המקסימום בלא מעט דרכים מהידע הרחב שלו. לכן זה לא מפתיע לראות כיצד במגוון רחב של גופים ישמחו להכיר בוחן/חוקר תנועה מוסמך כדי לראות מה הוא בדיוק יכול להציע להם.

אלו שמנהלים ציי רכב גדולים יכולים ליהנות משירותיו של חוקר איכותי בזמן שהוא מלמד על איתור של מוקדי תאונות דרכים, וכשהוא מדגיש בפניהם את ההיבטים המסוכנים של תפעול לא נכון של רכבים וניהול לא נכון של מאגרי הרכב של הארגון. העברת ידע כזו יכולה להקטין את הסיכון שבהיקלעות לתאונות דרכים מצדם של נהגי הארגון.











12 views0 comments
bottom of page