top of page
Search
  • Writer's pictureshelas roni

אופנים חשמליות - כל מה שרציתם לדעת

Updated: Feb 3, 2019

נהיגה באופניים חשמליים

ועדת הכלכלה של הכנסת קבעה תקנות לגבי אופניים חשמליים והרי עיקריה כדלקמן: * הנהיגה על אופניים חשמליים מותרת מגיל 16 על שבילי אופניים וכבישים. בכל מקרה, אסור לרכוב על המדרכה. הם בעלי הספק מקסימלי של עד ל-250 ואט ומהירותם מגיעה עד 25 קמ"ש. כשהם מגיעים ל-25 קמ"ש המנוע מפסיק לעבוד. * חייב שיהיה מורכב עליהם צופר/פעמון, פנס קדמי עם תאורה לבנה, פנס אחורה עם תאורה אדומה, מחזיר אור אחורי ומחזיר אור צהוב על הפדלים.

*האופניים החשמליים יידרשו לשאת סימון רשמי עם המילים "אופניים עם מנוע עזר". כללי בטיחות:

לפני שקונים אופניים חשמליים צריך לבדוק אם הם עומדים בתקן ושהם כוללים פרטים כמו: דגם, יצרן, ארץ ייצור ושם היבואן. חבישת קסדה היא חובה עד גיל 18 בכל דרך. מגיל 18 החובה חלה רק בדרכים שאינן עירוניות וברכיבה ספורטיבית בדרכים עירוניות. מומלץ שבכל גיל יחבשו קסדה שהיא מגנה על הראש בנפילה, היתקלות באבן או במהמורה במדרכה העלולה להביא לנפילה ולפגיעת ראש קשה וגם כדוגמא אישית לילדים.  אסור להשתמש בטלפון סלולארי. אסור להרכיב, חוץ מפעוט על כסא בטיחות המיועד לכך. יש לוודא אוויר בצמיגים והתאמת האופניים לרוכב. יש להשתמש במגני ברכיים וידיים. עד עכשיו רק המשטרה היתה אמונה על האכיפה ומעכשיו ישולבו גם מאות פקחים של הרשויות המקומיות בזירת האכיפה. פקח שיוסמך לדרוש תעודה מזהה, לעכב רוכבים, לרשום דוחות ואף להחרים אופניים חשמליים במידה והרוכבים עברו על החוק וסיכנו הולכי רגל.

ישראל כץ, שר התחבורה ציין יתרונות תנועתיים וסביבתיים רבים וחשיבות גדולה של האופניים החשמליים כאמצעי תחבורה חלופי לרכב. הם תורמים להפחתת הגודש בדרכים ולהקטנת זיהום האוויר. האופניים החשמליים גם מאפשרים גמישות רבה בתכנון הנסיעה ומהווים פתרון יעיל וזול לבעיות החניה במרכזי הערים. משרד התחבורה מבצע פעילות שוטפת נגד חנויות המשווקות אופניים חשמליים בניגוד לחוק ואף הגיש כתבי אישום נגד רבים מהן. בפעילות זו הוחרמו מאות אופניים חשמליים ואף צפויים מבצעים נוספים נגד שימוש באופניים חשמליים שאינם עומדים בתקן הישראלי.









4 views0 comments
bottom of page